Khamis, 28 April 2011

mata kasar & mata hati..

cewah...!!

ari ni aku berbual dengan seorang teman yg aku suka kadang2..
tapi kadang2,dia ni teman utk aku bergadoh2...perang mulut...
arini kitaorg berckp pasal "mentor"

kata teman aku ni yg dia perlukan sorang mentor...dia rasa dia bley jadi mentor kpd diri sendiri..tapi kdg2 nangis..

mcm payah jer nak faham ayat2 teman aku ni...
jadi, aku menasihatkan dia utk bwk2 berbincang ngan org yg dia bley anggap ala2 mentor..

sbnrnya maksud aku, spy dia bley dapatkan sorang kawan yg bley faham dia n mgkn org tu bley bg pandangan yg baik buat dia... sbbnya kadang2 kita perlukan pandangan MATA KASAR & MATA HATI org lain utk kita analisa segala perkara yg payah kita nak selesaikan...

MATA KASAR SUATU PANDANGAN YG BIASA...YG HANYA BERCAKAP BERDASARKAN APA YG ADA DEPAN MATA... YG TERSURAT...
MATA HATI SUATU PANDANGAN YG LUAR BIASA BAGI AKU... KRN IANYA PERLU DISELAMI DENGAN IKHLAS...MAKA SETIAP KATA2 YG DIKELUARKAN ATAU PERBUATAN YANG DILAKSANAKAN AKAN TULUS... dan yg ini juga aku selalu cari...

apa2pun mentor terbaik rasanya semua dah tahu..siapakah dia...
Dia adalah mentor yg patutnya di hati dan di akal kita sampai bila2...
mentor ini adalah.... Nabi Muhammad S.A.W...
lihatlah akan kecerdikan akalnya...kecerahan hatinya...

1 ulasan:


  1. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    BalasPadam