Rabu, 25 Mac 2009

"bawang kecil bawang besar"

"hai ct..."
"aik?? mcmana tau nama saya?"
"saya tau nama awak. betul kan? nama awak ct kan? saya pernah tengok awak."
"bila masa?"
"Anak bulan kampung wa' hassan.."


pada jam 02:04pm tadi aku dapat 1 mesej dari budak yg aku tak pernah jumpa selama ni. budak ni bgtau aku yg:

'abg man dah meninggal dunia kul 8 pg td...sama2 kte sume sedekahkan al-fatiha...'

aku yg baru saja menjejakkan kaki ke dalam library terkejut dengan berita tu. aku tak percaya. tak tahu kenapa aku rasa mcm susah untuk aku percaya berita tu... aku kol balik budak yg msg aku tu... rupanya berita tu benar!!! aku kol 1 lagi kwn aku...dan berita itu tetap benar!!!

dia pernah:
-teka nama aku dengan tepat sekali!!!
-dia pernah mengajar aku bergurindam!!!
-duduk di kaki lima bersama aku, sambil berbincang mengenai skrip!!!
-kata aku nyanyi tak lepas mcm anjing tersepit!!!
-dtg dari shah alam semata-mata untuk membantu aku memahami senaskah skrip walaupun dia sedang sibuk dengan kerja-kerjanya!!!
-memberikan aku senaskah skrip hasil tulisannya yg dlm keadaan 70% siap, meminta pandangan aku untuk menyelesaikan cerita berkenaan, dan skrip itu adalah untuk aku!!!

dalam tangan aku masih ada skrip yang dia tuliskan "bawang kecil bawang besar" (kay & bee). aku akan terus pelihara skrip yg dia berikan.. jika ada kesempatan akan aku selesaikan naskahnya dan aku pentaskan naskahnya itu InsyaAllah...

pada aku, dia tersangat baik orangnya...

-Al-Fatihah...-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan