Ahad, 12 April 2009

tak pa...

ada masanya tak semua perkara yang kita impikan itu terlaksana. kadang-kadang tu....kita rasa ianya dah dekat sungguh dengan kita, tapi apakan daya ketentuan di tangan tuhan. walau apa pun aku tetap bersyukur...at least aku pernah terpilih dikalangan yang ramai2. memang kalo diikutkan hati aku memberontak. sememangnya menjadi impian aku untuk perkara tu. aku sedih bilamana aku perlu memutuskan untuk mengatakan........TIDAK.

"bukan mudah menyusun tangga keangkasa..
bukan mudah jalanan ini untuk diharungi...
apa pun jua bisa terbukti andai langkahmu tidak terhenti...."
(maaf AF, pinjam senikata lagu hangpa)

memang tak mudah, memang tak senang aku nak kesana dulu. antara yakin dengan tidak masa tu. memang tak mudah aku nak harung hari tu. bukannya benda senang. aku tak biasa sungguhpun aku suka, sungguhpun sememangnya ianya yg aku minat.... apa2pun aku teruskan aje dlm cara yg agak sederhana. Alhamdulillah aku terpilih diantara mereka. baru dua tiga tapak aku melangkah, nampaknya aku terpaksa hentikan ia. aku tak mampu untuk teruskan dek keadaan dan kemahuan...

tak pa kali ni aku berserah aje... aku masih mengharapkan ada peluang di lain kali untuk aku. mungkin penolakkan ini akan ada hikmahnya kelak. InsyaAllah.... doakanlah daku rakan2...

2 ulasan:

  1. jgn sedih dah.. mereka akan faham. peluang mesti akan datang lagi dan wujud pada masa yg sesuai.. saya percaya begitu, sebab u memang bakat, lagipun Tuhan sayang u.....

    BalasPadam
  2. siti.... terasa dengan wan lah tu.... sebab wan suruh buat benda bukan2... tak pe ct. tak yah buat untuk wan pun... siapa lah wan ni...
    sorry sangat...

    BalasPadam