Rabu, 14 Oktober 2009

13 Oktober 2009 aku moody giler babai lah....

bermula dari jam 12.00am hingga ke 8am (13 Okt 2009), aku mengadap pc utk menyiapkan 1 kerja kumpulan yang sebaik2nya dibuat bertiga... namun, dah jadi lumrah buat keje last minute kan???? aku jugaklah yg mengadap dengan posisi pc yg sangat tak selesa nie... aku buat sambil duduk atas lantai... (sebab pc aku atas meje kecik jer).. selama berjam2 tue aku mengadap mcm2 posisi aku ubah diri aku... akhirnya aku merasakan bahawa badan aku teramat sakit!!!!

aku seronok bila tugasan ini adalah berkumpulan. aku seronok juga bila idea utk buat tugasan nie adalah idea perniagaan yg aku nak buat... tapi aku cukup tak sangka boleh dikatakan 80%, aku yg buatkan. aku sedihlah sikit. dan aku tak dapat nak tahan akan kegeraman aku pada rakan2. aku pun sama2 penat. pagi isnin aku ke kelas sama ngan korang pkul 9am. pastu aku terus stay kt sekolah tue utk dapatkan maklumat... korang???? mungkin ada yang berkesempatan pulang ke rumah tercinta, ada yang ke kelas lain. namun malam hari???? aku tak berkesempatan singgah kerumah aku pun petang tue... aku terus ke IB. Entah kenapalah agaknya kan, akulah yang menunggu di sekolah bagi mendapatkan contoh! aku jugaklah yang membuatkannya di mlm hari!!! korang ada nak membantu, tapi apa yang dihantar adalah 18 mukasurat yang aku taip!!! yg korang taip, mana!!!!

mungkin aku jadi teramat marah bila ada yg bertanya akan tugasan tu "dah siap?" aku tak bley blah ngan soalan tue... aku bertanya kat diri sendiri, "aku sorang jer ke yg kena buat?" aku try utk faham orang tue..mungkin dia agak berbeza sikit, mungkin kena cakap btul2 bagi dia faham, tapi kenapa selasa nak antar, isnin tue baru nak tanya macam tue??? aku malas cakap banyak. aku buat je lah ye malam tu... walaupun aku sama2 ada show ngan salah sorang lagi rakan. aku kelam kabut balik utk buat....

tgh mlm tu salah sorang nie ada gak tlg aku.. walau pun sikit.Kami berhubung dengan menggunakan teknologi canggih "facebook". Namun begitu aku tak da hati nak layan orang. Sebab risaukan tugasan nie.. last sekali aku kata je kat dia yg aku nak tido. tapi aku tak tido sebenarnya, aku teruskan membuat kerja tu sampai ke pagi...

bila hari nak menghantarkannya, aku ada harapkan dalam hati aku bahawa rakan2 sekumpulan aku akan bagi bahan tambahan utk diselitkan sekali. tak kisahlah berkenaan apa pun... yg rakan aku dah bermsj2 ngan aku tue ada buat keje skit, dia cari kat internet, tapi takda pun bahan tue utk diselitkan dan dihantar. kenapa kalo benda tu tak boleh di copy n paste, knapa dia tak taip buat 1 perenggan ayat ker tentang apa maklumat yang dia cari tu??? aku sedih work kali nie....

mungkin pada awal ari tu... aku yang nampak agak malas ngan tugasan nie... tapi tak da rasa macam nak lepas kan kawan2 aku buat kan.. aku tetap gagahkan diri untuk buat. akhirnya siap jugak walaupun tak sempurna... kepada kawan2 sekumpulan, terima kasih... kawan yang turut membantu, terima kasih jugak....

sori pada kawan2 sebab aku tarik muka ngan korang, aku mmg tak bley blah ngan korang waktu tue... aku mmg moody pada hari tue...mungkin kalo korang bukan sekumpulan ngan aku, korang takkan terkena moody aku tue...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan